Var forliset av Titanic en forsikringssvindel?

Mange 'ulykker' og 'terrorisme'handlinger som 9/11, samt Costa Concordia er eid av en spesiell gruppe mennesker, som ser ut til å ha fritt leide av alle lands myndigheter som beskytter dem, til å tømme forsikringselskapenes kasser for kontanter, i åpenbare forsikringssvindler som inkluderer tusener på tusener av menneskers liv. Var Titanic en av dem, spør forfatteren John Hamer.
Mange ‘ulykker’ og ‘terrorisme’handlinger som 9/11, samt Costa Concordia er eid av en spesiell gruppe mennesker, som ser ut til å ha fritt leide av alle lands myndigheter som beskytter dem, til å tømme forsikringselskapenes kasser for kontanter, i åpenbare forsikringssvindler som inkluderer tusener på tusener av menneskers liv. Var Titanic en av dem, spør forfatteren John Hamer.

Olympic ble skadet i en kollisjon og var planlagt å bli skrapet, kan ha blitt kamuflert som sitt søster skip, Titanic. Dette reiser spørsmål om den sanne natur av et «uhell» som fant sted for 100 år siden i dag (14.04.2012).

I 1908 planla finansmannen JP Morgan en helt ny klasse av luksus liners som ville gjøre at de rike kunne krysse Atlanterhavet i et miljø med uant overflod. Byggingen av de gigantiske skipene «Olympic», «Titanic» og «Britannic, ‘begynte i 1909 ved Harland and Wolff-verftet i Belfast, Irland.

Dessverre for Morgan, gikk dette pengemaskinprosjektet litt forkjært.  Olympic, det første av de tre søsterskip som var ferdig var involvert i en alvorlig kollisjon med den britiske Royal Navy cruiser, HMS Hawke i september 1911 i Southampton et par uker etter sin jomfrutur. Det måtte bli «lappet-på» før det går tilbake til Belfast for å gjennomgå skikkelig reparasjonsarbeid.

I ettertid virker det underlig at Olympic, det første av de «søstrene» som kom i drift, aldri fikk den publisitet som hennes yngre søsterskip som Titanic fikk det følgende året. Hvorfor ikke mon tro?

I mellomtiden fant en Royal Navy granskning av ulykken at Olympic var ansvarlig for ulykken og dette betydde at eieren, White Star Line sin forsikring var ugyldig. The White Star Line var satt opp for tap i en størrelsesorden av minst £ 800,000 (rundt 90 million i dag) for reparasjoner og tapte inntekter.

Men for Morgan og White Star Line, var det enda verre nyheter. Det antas at kjølen på skipet ble faktisk vridd og derfor ikke kunne repareres, hvilket i praksis betyr skraping. The White Star Line ville ha vært konkurs, gitt den prekære økonomiske situasjon de befant seg i..

Titanic var skipet som aldri sank, sier Gardner
Titanic var skipet som aldri sank, sier Gardner

Ifølge Robin Gardner’s bok, ‘Titanic, Skipet Som Aldri Sank’  ble frøene ble sådd for en dumdristig forsikring svindel – en kalkulerende bytting av identiteten til de to skipene, Olympic og Titanic.

Gardner presenterer troverdige vitnesbyrd, udiskutable fakta og bevis, både skriftlig og fotografisk, som tyder på at de to skipene ble faktisk ombyttet med sikte på å iscenesette en isfjell kollisjon eller annen ukjent kritisk hendelse.

Ifølge Gardner, «Nesten to måneder etter at Hawke / Olympic kollisjonen, rekonverterte Titanic, nå overfladisk identisk med sitt søsterskip unntatt for C dekk koøyene, forlot Belfast i all stillhet med kurs for Southampton for å starte en meget vellykket 25-årige karriere som Olympic.

Tilbake på byggeverftet ble det arbeidet jevnt og trutt med å transformere den mørbankede holk Olympic til å bli Titanic. Beslutningen om å avhende det skadede skipet ville allerede ha blitt tatt. … Istedet for å erstatte den skadede delen av kjølen ble langsgående skott installert for å støtte den opp».

Hvor viktig er det da i lys av denne uttalelsen, at når vraket av Titanic først ble undersøkt av Robert Ballard og hans mannskap etter det ble oppdaget i 1987, tydet de første undersøkelser av vraket angivelig viste (helt udokumentert i henhold til de opprinnelige tegningene til skipene) jern støtte strukturer på plass som syntes å være for å støtte og tjene som avstiving av kjølen.

Dette ble aldri tilfredsstillende forklart, men vil sikkert være av betydning som det ble rapportert av en rådvill Ballard selv, som selvfølgelig på den tiden ikke visste noenting (og trolig fortsatt ikke vet noe om det engang) om den påståtte ombytting av de to skipenes identiteter.

Les del 2 her ‘Spørsmål omkring den offisielle Titanic historien’:

«De overlevende av mannskapet ble anholdt om natten og tvunget til å signere et løfte under» Official Secrets Act ‘, og lover å holde hemmelig for alltid, de faktiske hendelsene natt til 14. / 15 april 1912 «

http://www.henrymakow.com/questionssurround.html

100 Fakta om Titanic
http://titanic.gratisnettside.no/?mid=5473&article=7648

Kilde

http://www.henrymakow.com/was_sinking_the_titanic.html

Verdens myndigheter kan vel nødig fengsle de folkene de må låne penger av for å ha 'kapital' i omløp, for myndighetene er jo for dum til å bare trykke 'kapitalen' selv.
Verdens myndigheter kan vel nødig fengsle de folkene for forsikringssvindel de må låne penger av for å ha ‘kapital’ i omløp i landene, for myndighetene er jo for dum til å klare å bare trykke ‘kapitalen’ selv.

Facebook Comments

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.